Blog

Zdrava prehrana u trudnoći

Zdrava prehrana u trudnoći

29.08.2012.

U trudnoći je osnovno pravilo: ne jedi dvostruko više hrane, nego dvostruko više hranjivih tvari. To je stoga što beba putem posteljice dobiva sve važne hranjive tvari za zdrav razvoj. To znači da nerođeno dijete ipak ovisi o tome što njegova majka jede svaki dan. Zbog toga bi trebalo uglavnom jesti hranu koja sadrži malo energije (kalorija), a mnogo nutrijenata, poput vitamina, minerala i vlakana. Naravno, to ne znači da su trudnice ograničene isključivo na "zdravu" hranu. Pločica čokolade tu i tamo, komad kolača ili šaka čipsa neće štetiti ni njoj, niti njezinu djetetu.

Pet obroka voća ili povrća dnevno - Lagano kuhani svježi ili kratkotrajno skladišteni proizvodi osigurat će da vrijedni nutrijenti zaista stignu na tanjur. Ako se konzumiraju svježi, voće i povrće prije konzumiranja uvijek treba temeljito oprati kako bi se odstranile bakterije i ostale nečistoće.

Proizvodi od cjelovitog brašna (npr. integralni kruh), smeđa riža i muesli - Sadrže mnoge važne supstancije i složene ugljikohidrate koji će "napuniti" želudac na dulje vrijeme, a imaju i pozitivnu nuspojavu: cjelovite žitarice sadrže vlakna koja će pokrenuti lijena crijeva u trudnoći.

Proizvodi od obranog mlijeka - Osim što osiguravaju bjelančevine, sadrže i kalcij, koji je potreban trudnici, ali i djetetu za pravilan razvoj kostiju.

Bjelančevine životinjskog podrijetla - U obliku mesa (približno tri puta tjedno) i nemasnih kobasica.

Redoviti obroci koji sadržavaju ribu - Morsku ribu, koja je bogata jodom, trebalo bi konzumirati dva puta tjedno. Višestruko nezasićene masne kiseline u ribi također su važne za metabolizam.

Visokovrijedne biljne masti - To su npr. maslinovo ulje, ulje od uljane repice i ulje od kukuruznih klica. Osiguravaju višestruko nezasićene masne kiseline i preporučljivije su od masti životinjskoga podrijetla, poput maslaca ili masti.

Zdravi "gasitelji žeđi" - U tu kategoriju ubrajaju se mineralna voda, voćni sokovi i nezaslađeni biljni ili voćni čajevi. Trudnice bi trebale piti najmanje dvije litre tekućine dnevno.

Izbjegavati - Ono što u trudnoći svakako treba izbjegavati je alkohol, sirovo ili nedovoljno kuhano meso, određene vrste kobasica (salame, slanina, šunka), sirova jaja, sirovu ribu, iznutrice te nepasterizirano mlijeko i proizvode od neprokuhanog mlijeka (meki sir).

Autor: Ivana Božikov
Izvor članka: Vaše zdravlje, br. 73 (08/2010)
 

Povratak na blog