Blog

Trudnoća i ljeto

Trudnoća i ljeto

18.07.2014.

Zbog iznimno visokih temperatura i sparina, ljeto za trudnice vrlo često može biti naporno i stresno, pa ih svakako treba podsjetiti na nekoliko korisnih savjeta koji će svakoj pomoći da lakše podnesu vrućine i nagle promjene tlaka zraka. U svakom slučaju je potrebno izbjegavati sve što bi moglo naštetiti trudnici i /ili bebi. Umjerenost je ključna u svim aktivnostima, od sunčanja i plivanja do tjelovježbe. Uvijek je važno imati na umu da se u slučaju bilo kakvih komplikacija potrebno konzultirati s liječnikom. Ukoliko trudnoća protječe u redu, ljetne aktivnsti zasigurno neće naštetiti vašem najljepšem životnom razdoblju i iščekivanju dolaska bebe na svijet. Ipak, ne zaboravite na onu, ranije spomenutu umjerenost.

U trudnoći posebnu pažnju posvetite njezi kože lica i tijela, pogotovo tijekom sunčanja, koje treba biti umjereno. Sunčanje u trudnoći nije opasno pod uvjetom da je koža pravilno zaštićena sredstvima za sunčanje s filtrima širokoga spektra i različitih s obzirom stavljaju li se na lice ili tijelo. Pokušajte što manje biti na na jakom suncu i izlagati se štetnim UV zrakama. Osnovno je pravilo ne boraviti vani kada je sunce najjače odnosno između 11 i 17 sati. Trbuh se smije sunčati jer unutrašnju temperaturu reguliraju mehanizmi na koje ne djeluje izloženost suncu. Ipak, kako smo spomenuli, treba biti oprezan. Toplina ipak pospješuje širenje krvnih žila: tlak pada i moguć je gubitak svijesti. Vrućina ne pogoduje ni venama koje se mogu pojaviti na površini. Idealno bi bilo često osvježiti noge i umočiti ih u vodu do koljena. Kada već govorimo o problemu proširenih vena savjetujemo da spavajte s nogama na povišenom, a možete to prakticirati i preko dana kako biste smanjili pojavu oteklina. Preporučljivo je nositi obuću većeg broja nego inače, osjećati ćete se bolje i lakše kretati.

Nemojte pokrivati noge ručnikom jer se stvara opasan jastuk toplog zraka koji će situaciju s venama učiniti još gorom. Trebalo bi izbjegavati korištenje preprata za umjetno tamnjenje, samotamnjenje i slično, jer sadrže određene sastojke koji kroz kožu ulaze u krv, a nema dovoljno znanstvenih istraživanja koja bi isključila negativne reakcije tih tvari na bebin razvoj.

Plivanje je jedna od idealnih aktivnosti kojom se možete baviti ako ste „ljetna“ trudnica. Plivanje je korisno, no, podrazumijevamo da imate urednu trudnoću, da izbjegavate odlazak na plažu za vrijeme najvećih vrućina te da ste se o tome posavjetovali sa svojim liječnikom. Voda ima opuštajući učinak, održat će vas u formi, a neće vas umoriti, jer u vodi morate vježbati s puno manje napora. Voda je odlična za bolna leđa, kao i za noge i stopala, koja su u trudnoći pod pritiskom, pa će im masaža morskih valova dobro doći. Osim plivanja, trudnicama se preporučuju i ostale lagane i opuštajuće vodene aktivnosti. Važno je plivati lagano i uskladiti disanje. Skakanje u vodu nije dozvoljeno, a prije svakog ulaska u vodu dajte si vremena da se adaptirate na temperaturu vode. U vodu bi trebalo ulaziti polako, najbolje s obućom za plivanje kako se ne biste okliznuli. Maknite se od nesmotrenih skakača u vodu jer bi vas mogli ozlijediti. Slušajte govor svog tijela i kada osjetite umor ili nešto drugo neuobičajeno, prekinite s plivanjem i odmorite. Ukoliko ste na bazenu, pazite na provjerenu i sigurnu čistoću vode, kako biste izbjegli moguće infekcije.

Još jedna opasnost o kojoj trebate voditi računa u trudnoći tijekom ljetnih mjeseci jest opasnost od dehidracije. Previše sunčanja i izlaganja vrućinama može kod trudnica povećati tjelesnu temperaturu, a time i bebinu, a takvo dugotrajnije stanje za razvoj bebe može biti vrlo opasno. Za trudnice je važno da uzimaju dovoljno tekućine i da se rashlade čim osjete prve znakove malaksalosti, slabosti, grčeve u nogama i ostale simptome koji upućuju na moguću dehidraciju. Tjelovježbu za pretoplih dana bolje preskočite, jer će vas sparina iscrpiti, pa je tada bolje odmarati u hladovini ili klimatiziranim prostorima kako biste izbjegli dehidraciju. Još jedna tegoba koja kod trudnica može biti izraženija upravo tijekom ljeta zbog topline jest pojava vrtoglavice, praćena hladnim znojem. Uzrok tome može biti pad krvnog tlaka.

 

Izvor fotografije: http://blog.ogdenregional.com/blog/2012/07/13/5-ways-to-survive-your-summer-pregnancy/
 

Povratak na blog