Blog

Priprema, pozor - ljeto!

Priprema, pozor - ljeto!

26.06.2014.

Da bismo se dobro odmorili i uživali u suncu, našem tijelu je potrebna priprema. Navedeno se posebno odnosi na našu kožu koja je najizloženija sunčevim zrakama. Naime, izlaganje suncu bez prethodne pripreme može imati negativnih posljedica, posebice ukoliko ste svjetlije puti.

1. Pravilna prehrana
Uzimanjem veće količine namirnica koje sadrže beta-karoten (dinja, lubenica, marelica, mrkva, špinat itd.) i povećanim unosom vitamina A, C, E i minerala selena, pomažemo koži u sprečavanju nastanka oštećenja.
Beta-karoten djeluje antioksidativno te time štiti stanice kože od oštećenja. Zadaća mu je neutralizirati slobodne radikale koji nastaju pod utjecajem sunčeva zračenja u našem organizmu. Nužan je i za stvaranje melanina u koži. Sprečava preuranjeno starenje kože i pogoduje bržem dobivanju preplanulog tena, a ima i zaštitni utjecaj i na mrežnicu oka. Beta-karoten se može unositi u organizam i kao dodatak prehrani u obliku tableta.
Najidealnije vrijeme za početak uzimanja dodatka prehrani je otprilike mjesec dana prije početka izlaganja suncu. Na taj način možete spriječiti alergije na sunce i pripremiti vašu kožu za ljeto na najbolji mogući način.
2. Hidratacija kože
Tijekom ljeta hidratacija kože je od iznimne važnosti. Tijekom ljetnih vrućina važno je održavati čitavi organizam hidratiziranim, ali ne zaboravite hidratizirati i svoju kožu. Idealan tretman za hidrataciju uključuje nježni peeling kože koji će odstraniti odumrle stanice, pročistiti pore i ojačati mikrocirkulaciju. Nakon peelinga kožu obavezno nahranite hidratizirajućim kremama koje sadrže i antioksidanse.
Redovito ali ne prečesto tretiranje kože peelinzima smanjuje njenu dehidraciju, koža postaje otpornija na sunce i vidljivo zdravija. Također bi bilo dobro zamijeniti tešku i masnu zimsku kremu s nekom lakšom koja se brže upija i ne masti kožu.
3. Kvalitetna masaža
Kvalitetnom masažom smanjite napetost i negativnu energiju.
Pod ovime mislimo ma masažu u vlastitom domu. Uzmite bočicu bilo kojeg biljnog ulja (maslinovog, bademovog) i dobro izmasirajte cijelo tijelo i lice. Masaža za posljedicu ima ubrzaniji metabolizam, poboljšanu cirkulaciju i eliminaciju toksina. Uz to, masažom smanjujemo mišićnu napetost i negativnu energiju, ublažavamo stres te dolazi do opuštanja i harmonizacije tijela.
4. Korištenje zaštitnog faktora
Važno je na vrijeme početi s korištenjem zaštitnog faktora.
Iako ljudski organizam ima samozaštitne mehanizme, oni nisu dovoljni za zaštitu kože.
Sredstva za zaštitu kože od sunca su većinom emulzijskog tipa što znači da bi trebale biti masne i vodootporne. FDA (američka agencija za hranu i lijekove) je propisala standard vodootpornosti, koji kaže da se preparat smije deklarirati kao vodootporan ako se nakon dva kupanja od 20 minuta na koži nalazi minimalno 50 posto nanesenog filtera.

Kreme za zaštitu mogu biti „sunscreen“ što znači da apsorbiraju i djelomično razgrađuju UV zrake i „sunblock“ što znači da odbijaju UV zrake. „Sunscreen“ kreme sadrže kemijske filtere, a „sunblock“ fizičke filtere, odnosno mineralne sastojke poput titanij dioksida, cink oksida ili željezo oksida.

SPF (solar protection factor) nam govori koliko prosječno možemo ostati na suncu uz primjenu kreme s određenim faktorom, a da ne dobijemo opekline. SPF faktor se odnosi samo na zaštitu od UBV zraka. Uvjetno se računa da faktor označava vrijeme u minutama koje možete provesti na suncu, a da ne izgorite. No, to vrijeme ovisi i o tipu kože, podneblju, godišnjem dobu, ali i o zaštitnom atmosferskom omotaču. Npr. ukoliko vaša koža na suncu pocrveni tek nakon 20 minuta bez zaštitnog faktora, primjenom kreme koja sadrži SPF 20, možete ostati otprilike oko 6 sati (20x20(SPF) =400 min.=6,6 sati), a da ne izgorite. Ipak, važno je da vaše zaštitno sredstvo štiti i od UVA zraka te da se pri nabavi sredstva za zaštitu od sunca savjetujete s ljekarnikom kako biste dobili preparat koji će vas zaista dobro zaštiti.

Tipovi kože

TIP KOŽE REAKCIJA VRIJEME NA SUNCU BEZ ZAŠTITE
TIP 1: bijela koža, pjegice, plave oči, crvena kosa Izrazito osjetljiva koža, reagira uvijek opeklinama. 5-10 minuta
TIP 2: svijetla koža, zelene ili sive oči, plava do svijetlosmeđa kosa Postiže se samo umjerena smeđa boja, velika sklonost nastajanju opeklina. 10-20 minuta
TIP 3: tamna koža, smeđa kosa, smeđe oči. Reagira normalno, kod postizanja boje rijetka je pojava opeklina. 20-30 minuta
TIP 4: mediteranski tip, kosa tamnosmeđa ili crna, oči smeđe ili crne. Mala osjetljivost kože, neznatna sklonost stvaranju opeklina. 40 minuta

Važno je voditi računa o tome da se zaštitno sredstvo treba nanijeti na kožu barem pola sata prije izlaganja suncu te ga obnavljati svaka dva sata nakon kupanja. Zaštitnim sredstvom treba namazati sve izložene dijelove tijela. Često se zaborave vrhovi ušiju, tjeme kod ćelavih osoba ili podlaktice.

Unatoč primjeni zaštitnog sredstva za sunčanje, stručnjaci preporučiju oprezno izlaganje suncu. U vrijeme najjačeg sunčeva zračenja (od 10 do 17h) , preporučuje se boravak u sjeni ili barem prekrivanje tijela laganom odjećom, obvezno nošenje šešira i sunčanih naočala. Ukoliko je oblačno, također se treba značajno skratiti boravak na površinama koje dobro odbijaju sunčeve zrake kao što su pijesak i paluba broda.

Važno je ne zaboraviti na zaštitu i prije odlaska na odmor jer zasigurno boravite na otvorenom i tijekom radnog dana, dok hodate ili čekate javni prijevoz.

Izvori korišteni prilikom izrade članka:
http://www.adiva.hr/priprema-za-sunce.aspx
http://www.salveopharma.hr/hr/news/5-savjeta-kako-pripremiti-kozu-za-ljeto
http://www.propharma.hr/clanci/priprema-koze-za-ljeto-59.html

Izvor fotografije: http://www.healthytimesblog.com/2011/07/7-easy-ways-to-burn-calories-on-the-beach/

Povratak na blog