Blog

Posao i trudnoća

Posao i trudnoća

04.04.2012.

Ukoliko ste zdravi, a trudnoća je uredna, a uz to još radite u sigurnoj okolini, nema razloga da ne nastavite raditi sve do zakonski predviđenog roka. Krajem trudnoće, vjerojatno ćete se lakše umarati, a ukoliko će vam biti jako teško, nemojte se mučiti već možete ranije otići na porodiljni dopust. Tako ćete imati i više vremena za odmor i pripreme za porod.

Prije objave vijesti na poslu, važno je da se upoznate s pravima i obvezama koje imaju sve zaposlene trudnice.

Uvijek je dobro pričekati s objavom sretne vijesti dok ne prođe razdoblje u kojemu je visoki rizik od pobačaja. Nakon što prođu prva tri mjeseca trudnoće, svakako biste trebali obavijestiti poslodavca o trudnoći. S obzirom da 75% žena pati od mučnina u trudnoći pa ukoliko i vi spadate u spomenutu kategoriju, morat ćete obavijestiti kolege i poslodavca o svojoj trudnoći možda i ranije nego što ste planirali.

Neka istraživanja pokazuju da žene koje rade fizičke poslove tijekom trudnoće imaju veće šanse da rode prerano, rode djecu niske porođajne težine ili da imaju visoki krvni tlak u trudnoći. Bilo bi dobro da takav posao ne radite tijekom trudnoće te se probate dogovoriti da privremeno radite neki fizički manje zahtjevan posao.

Uključuje li vaš posao kontakt sa štetnim tvarima za koje je dokazano da štete u trudnoći, kao što su npr. teški metali poput olova i žive, kemikalije organskih otapala ili pak radijacija, potrebno je promijeniti radno mjesto. Zamolite poslodavca da vas informira o svim tvarima s kojima možete doći u dodir te da vas premjesti na neko manje opasno radno mjesto. Otrovne tvari mogu uzrokovati pobačaj, prerani porod, abnormalan razvoj fetusa i djeteta ako im je žena izložena za vrijeme trudnoće.

Ako na poslu pak morate stajati cijeli dan, vodite računa o tome da radite stanke dovoljno često kako ne biste preopteretili leđa, koljena, gležnjeve i stopala. Svakih desetak minuta prebacujte težinu s jedne na drugu nogu, malo prošećite i kružite gležnjevima kad god vam se za isto pruži prilika. U stankama kružite glavom, napravite nekoliko vježbi za istezanje leđa, kružite ramenima i pokušajte otići u kratku šetnju kako bi poboljšali cirkulaciju. Preporučujemo da i pijete velike količine vode.

Pokušajte naći vremena za vježbanje kada dođete kući. Brza šetnja i lagano rastezanje će vam zasigurno puno pomoći. Prije spavanja si priuštite toplu kupku kako bi se tijelo opustilo.

Što se rada za računalom tiče, nema dokaza da može štetiti vašoj bebi ni na koji način. Ipak, ukoliko dugo sjedite možete dobiti bolove u leđima. Pokušajte se svako toliko ustati i malo prošetati i napraviti nekoliko vježbi za istezanje.

Što god radili, držite se nekoliko preporuka: uzmite predah svakih nekoliko sati, pojedite nešto svaka četiri sata, pijte puno tekućine, često mijenjajte položaj tijela i nemojte dizati teške stvari.

Postoji i nekoliko komplikacija u trudnoći zbog kojih se prestaje s radom a to su: rizik od preranog porođaja, uključujući i blizanačke trudnoće, visoki krvni tlak ili rizik od preeklampsije, skraćeni vrat maternice ili ukoliko ste već imali slučaj pobačaja u kasnijem stadiju trudnoće ili bilo koja druga komplikacija zbog koje vam vaš liječnik savjetuje mirovanje.

Tijekom trudnoće, vaš posao ne smije predstavljati rizik za vaše zdravlje kao ni za zdravlje vaše bebe.
 

Povratak na blog