Blog

Planinarenje

Planinarenje

25.07.2012.

Ako vam je dosta ljetnih vrućina, spas možete potražiti u planinama. Odlazak u prirodu i kretanje na čistom gorskom zraku predstavlja aktivan način odmora, koji unatoč fizičkom naporu, čovjeka ispunjava novom snagom i zadovoljstvom.

Planinarenje predstavlja idealan način za održavanje i poboljšanje psihofizičke kondicije. Hodanje i uspinjanje planinama jača mišiće čitavog tijela, posebno nogu, te pospješuje pokretljivost zglobova. Potiče imunološki sustav i pozitivno djeluje na rad srca.

Uz to, planinarenje je melem za dušu. Relaksira, oslobađa stresa, potiče pozitivne emocije i podiže samopouzdanje. Planinarenje vam omogućava sklapanje novih prijateljstava i pozitivno djeluje na društveni život .

Za početak vam nije potrebna posebna odjeća za planinarenje, najvažnije je da ona bude sportskog kroja, dakle udobna i da ne sputava vaše pokrete, te da je načinjena od prirodnih vlakana. U planinskim uvjetima najpraktičnije je obući se slojevito, primjerice umjesto jednog debljeg pulovera, obucite dva laganija.

Uz uobičajenu odjeću, dobro će vam doći nepromočiva kišna jakna s kapuljačom koja je k tome i dovoljno široka da je možete navući preko naprtnjače. Za razliku od odjeće, cipele, koje vam u planinama mogu sačuvati glavu, neka budu što kvalitetnije. Nemojte zaboraviti ni na kvalitetne sunčane naočale te šešir ili kapu koje će vas zaštiti od djelovanja sunca. Zapamtite da je u visinama ono jače pa ne zaboravite na kremu za sunčanje.

U naprtnjači prvenstveno treba biti kutija prve pomoći, s flasterima, flasterima za žuljeve, antiseptikom za rane, elastičnim zavojem za zglobove, sredstvom protiv sunčanih opeklina i ugriza insekata, tabletama protiv glavobolje i za snižavanje temperature i tome slično. U naprtnjaču treba staviti i nožić, baterijsku lampu, planinarsku kartu, osobne dokumente, isključen ali napunjen mobilni telefon te dovoljno pića i hrane za nekoliko manjih obroka. Nemojte zaboraviti ni na nekoliko rezervnih vrećica u kojima ćete svoje otpatke ponijeti kući ili do najbližeg odlagališta. U naprtnjači mora biti mjesta za rezervne čarape i rublje te, bez obzira na godišnje doba, komad toplije odjeće koji vas može ugrijati u slučaju naglih promjena temperature specifičnih za planinsko područje.

Tempo hoda prilagodite svojim mogućnostima, a ako ste u društvu, pratite brzinu najsporijeg. Otprilike svaka se dva sata neizostavno kratko odmorite i priuštite si manji obrok, primjerice energetsku pločicu, čokoladu te sušeno ili svježe voće, a otprilike svakih pola sata nešto popijte. Stoga na planinarenje ponesite dovoljno tekućine, na primjer, na jednodnevni izlet ponesite oko 2 litre napitka.

Donosimo vam i savjete Hrvatske gorske službe spašavanja, poslušajte ih i ne zadajte im posla.

• izabrati izlet kojeg tjelesno i vremenski možemo savladati

• ne ići u planinu sam, ne odvajati se od skupine

• obavijestiti obitelj o svom smjeru kretanja i vremenu povratka, i držati se toga

• upisati se u knjigu posjetitelja na planinarskim domovima

• pitati i poslušati savjet domara ili iskusnih planinara

• računati na moguću promjenu vremena, imati sa sobom rezervnu toplu odjeću, kapu i zaštitu od kiše i vjetra

• nositi uvijek baterijsku svjetiljku

• nositi uvijek šibice ili upaljač i svijeću

• nositi uvijek malu osobnu apoteku za pružanje prve pomoći

• na svakom dužem izletu nositi planinarsku zemljopisnu kartu i po mogućnosti kompas

• držati se markiranih planinarskih puteva

• na nogama nositi čvrste, udobne cipele s gumenim rebrastim potplatom

• zimi biti posebno oprezan i misliti na rano padanje mraka

• ne ići zimi na izlete koje ne poznajemo u ljetnim uvjetima

• u viša brda zimi ne ići bez iskusnih članova u planinarskoj skupini

• nakon obilnih snježnih padalina tri dana ne ići u više planine

• pratiti vremensku prognozu i obavijesti o stanju snijega i rizicima od lavina

Preporučujemo:

Gotac Hidrogel flaster protiv žuljeva
Gothaplast flastere

 

Povratak na blog