Blog

Pješačenjem do zdravlja

Pješačenjem do zdravlja

15.07.2014.

Pješačenje je najprirodniji i najlakši vid kretanja koje će vam osigurati zdravlje cijelog tijela. Pješačenje spada u oblik fizičke aktivnosti koja se zasniva na hodanju u prirodi po raznim putevima ili stazama ali i van obilježenih putanja. Kao oblik sportske rekreacije, brzo ili sportsko pješačenje nam može omogućiti da, bez obzira na dob i na to dali se ili ne, bavimo sportom redovito, postignemo i održimo zavidnu tjelesnu i psihičku kondiciju. Redovito pješačenje utječe pozitivno na zdravlje i dobro raspoloženje, jer povećava kapacitet pluća i protok kisika organizmom. Ono također povećava srčani kapacitet i stabilizira krvni tlak, povećava mišićnu masu, jačinu, izdržljivost i pokretljivost mišićnog tkiva. Ono također relaksira, opušta i štiti od pogubnog djelovanja svakodnevnoga stresa i čini čovjeka zadovoljnijim. Kako pješačenje znatno manje opterećuje organizam, a posebno zglobove, od trčanja, ono predstavlja idealan oblik sportske rekreacije ne samo za osobe srednje i starije dobi već i poseban oblik rehabilitacije oboljelih od kardiovaskularnih i lokomotornih bolesti.

Pravilno pješačenje
Cilj pješačenja nikako nije zadihanost i umor, nego pravilno, koordinirano kretanje koje je u skladu s vašim sposobnostima. Ne morate hodati brzo ili da ostanete bez zraka i da se zadišete. S druge strane, važno je kako hodamo. To prije svega znači, uspravan položaj tijela i da pri svakom koraku težište ide od pete prema prstima. Pokreti noge moraju biti praćeni pokretima ruku. Da hodate pravilno, posebno ćete osjetiti u zadnjim mišićima nogu i mišićima stražnjice. Kako bi pješaćenje bilo udobno i opuštajuće, potrebno je da imate adekvatnu sportsku obuću, koja će dobro obuhvatiti stopala i tijelu dati posebnu podršku.

Za rekreativno pješačenje, najpogodnije su šumske staze ili staze u parkovima. U prirodi ćete se osjećati oslobođeno, uživati ćete u svježem zraku, što će svakako pomoći da se lakše prebrode neki stresni i napeti trenutci koji su dio naše svakodnevice. Ukoliko imate problema s ravnotežom u gležnjevima, preporučuje se da se ipak pri pješačenju držite ravnih površina, jer je rizik od povrede skočnog zgloba mnogo manji.

Pješačenje ima ogroman utjecaj na naše zdravlje jer uz redovito pješačenje stječemo kondiciju, a istovremeno smanjujemo vjerojatnost pojave kardiovaskularnih bolesti u starijoj dobi. Hodanje je korisno za cirkulaciju krvi u tijelu, ubrzava metabolizam i rad crijeva. Pješačenjem također postižemo pravilnu raspodjelu kalcija u kostima i pomaže u izgradnji koštane mase, što smanjuje vjerojatnost od osteoporoze. Pješačenje je također korisno za pravilan rad pluća i poboljšano disanje.

Kada govorimo o pješačenju kao fizičkoj aktivnosti, važno je pripremiti se na odgovarajući način:
• Poznavati put, visinu , visinsku razliku te se snalaziti u prostoru.
• Trajanje pješačenja, raskršča i moguća skloništa.
• Vremenska prognoza za lokaciju.
• Imati odgovarajuću odjeću i obuću.
• Imati odgovarajuću opremu za pješačenje: naprtnjača , šatori, kuhinjski pribor i sl.
• Imati dovoljne zalihe hrane i vode kao i osnovnu prvu pomoć u slučaju nezgode (flaster, antiseptik, škarice, zavoj i sl.).
Također, važno je imati dobru orijentaciju. Dobro poznavanje puta je veoma važno bez obzira radi li se o poznatoj putanji ili onoj improviziranoj. Ako je moguće, dobro je nabaviti kartu predjela od lokalnog društva za planinarenje, turističke organizacije  i odgovarajuću zaštitu. Također je potrebno poznavati znakove kojim je put kroz prirodu obilježen.

Rizici kod pješačenja u prirodi su:
• Sunčanica – neophodno je nositi šešir ili kapu te obući laganu odjeću.
• Dehidracija – osigurati dovoljno vode za piće i saznati za moguće izvore pitke vode u području.
• Visinska bolest – kako se organizam mora aklimatizirati na veću nadmorsku visinu tj. sniženi atmosferski pritisak, postoje osobe koje mogu osjetiti blagi oblik glavobolje, tahikardiju, vrtoglavicu, otežano disanje, mučninu. U tom je slučaju potrebno spustiti se na nižu nadmorsku visinu i piti dosta vode ili bezalkoholnog pića.
• Udar groma – u slučaju nevrijemena, munje predstavljaju ozbiljnu opasnost . Potrebno je izbjegavati otvoreni prostor, vrhove planina ili brda, ne sakrivati se ispod drveća a i hodanje pored pruge može također biti opasno. Potrebno je potražiti zaklon u pećini ili skloništu ako ih ima, ako ne, u najnižem dijelu šume.
• Poplave – izbjegavati vodene tokove zbog mogućih iznenadnih poplava izazvanih otvaranjem brana ili planinskim kišama.
• Otrovnice i ostale životinje – izbjegavati pretraživanje golim rukama ili nogama u zonama sa visokom travom ili ispod kamenja. Mnoge druge životinje također mogu biti opasne.

 

Propharma preporučuje: Gothaplast vodootporni flasteri za rane (10 i 20 stripova), GoTac Hidrogel flaster za žuljeve

Povratak na blog